• تلفن02632716622
  • ایمیلinfo@doctormolavi.com
  • آدرسکرج،طالقانی جنوبی،ساختمان سبز
  • ساعتهای آزادتماس بین ۸ صبح تا ۲ بعد از ظهر
دریافت نوبت آنلاین
  • تلفن02632716622
  • ایمیلinfo@doctormolavi.com
  • آدرسکرج،طالقانی جنوبی،ساختمان سبز
  • ساعتهای آزادتماس بین ۸ صبح تا ۲ بعد از ظهر

معرفی بیماری های شایع کبد

مقدمه

کبد یکی از مهم ترین اندام های داخلی هر بدنی است. اندازه ایی شبیه به توپ فوتبال دارد. کبد در قسمت راست قفسه سینه قرار دارد. لازم است بدانید بیماری های شایع کبد معمولا به صورت ژنتیکی و یا ارثی می باشند. البته عوامل دیگری نیز در بروز بیماری های شایع کبد موثر است عواملی نظیر مصرف الکل، چاقی و ویروس.

توجه داشته باشید در صورتی که بیماری های کبد جدی گرفته نشوند مشکلات بسیاری را به همراه خواهند داشت و همین مورد باعث می شود طی مرور زمان زخم های سطحی بر روی کبد ایجاد کند. این موضوع ممکن است باعث از کار افتادن کبد و مرگ زود هنگام افراد مختلف شود.

بیماری کبدی
بیماری کبدی چه علائمی دارند؟ برای درمان آن باید چه کرد؟

معرفی بیماری های شایع کبد

همانطور که در بالاتر نیز عنوان کردیم بیماری های کبدی دارای انواع متفاوتی می باشند. در ادامه به شایع ترین این بیماری ها اشاره خواهیم کرد.

بیماری کبد چرب

در حال عادی در کبد مقداری چربی وجود دارد. هنگامی که مقدار چربی در کبد افزایش پیدا می کند، بیماری کبد چرب اتفاق می افتد. انباشته شدن چربی بیش از حد مجاز در بدن باعث التهاب سلول های کبدی می شود و در نهایت ممکن است کبد به صورت کامل از کار بیافتد.

بیماری کبد الکلی

به این بیماری استئاتوهپاتیت هم گفته می شود. همانطور که از نام این بیماری پیداست، علت به وجود آمدن آن به دلیل مصرف بیش از حد الکل می باشد. این بیماری موجب ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می شود.

بیماری کبد غیر الکلی

این بیماری ارتباطی با مصرف الکل ندارد و خود به دو دسته کلی تقسیم می شود.

بیماری کبد چرب ساده: در این نوع بیماری خبری از آسیب دیدگی جدی به سلول های کبدی نیست.

کبد چرب ساده آن قدر پیشرفته نیست که جای نگرانی وجود داشته باشد.

بیماری کبد غیر الکلی: این بیماری باعث التهاب در ناحیه کبد می شود و همین مورد باعث ایجاد اسکار و در نهایت سرطان کبد خواهد شد.

کبد
معرفی انواع بیماری کبدی توسط متخصص

سخنی پایانی

اگر دچار بیماری های شایع کبدی شدید، حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید. چرا که کبد عضو پیچیده ای است و تشخیص بیماری آن نیاز به تجربه و تبحر ویژه ای دارد. توصیه ما به شما مراجعه به مطب دکتر محمد مولوی کرج می باشد. خبر خوب این است که نوبت دهی دکتر محمد مولوی به صورت اینترنتی است. این روز ها اخذ وقت از دکتر های متخصص کار سختی است و نوبت اینترنتی دکتر محمد مولوی کار را برای بیماران سهل کرده است. لازم است بدانید نوبت دهی دکتر محمد مولوی در سریع ترین زمان ممکن انجام خواهد شد؛ چرا که وقت شما برای ما گرانبهاست و ما آن را ارزشمند می دانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + یک =

آخرین مقالات